Entellektüel Bilgi Paylaşımı

[Yeni konu aç · Kayıtlı kullanıcılar · Forum kuralları · Forumda arama yap · RSS ]
  • Page 1 of 1
  • 1
Forum » Sanatsal Düşler » Genel Muhabbet Alanı » …öne çıkarma TÖRENleri
…öne çıkarma TÖRENleri
benimZaman: Pazar, 01.March.2009, 3:18 AM | Message # 1
Admin
Üyelik Derecen: Patron
Toplam Mesajları: 13
do.Ğ.am Puanı: 0
Şuan Nerede: Sitede Değil
En genel anlamıyla tören, örgüt kültürünü oluşturmada kullanılan önemli araçlardan biridir. Örgüt kültürünü oluşturan bileşenler arasında yer alan törenlerin, süreleri, içerik ve biçimsel yapıları bu amaca uygun tasarlanmalıdır. Örgüt kültürünü oluşturma işlevi yanında kültürünün aktarımı işlevini de yerine getiren törenler, örgütsel sosyalleşmeyi de desteklemektedir.

Her örgüt, üyeleri arasındaki ilişkilerin kalitesi oranında güçlü olabileceği için, bu tür eylemleri önemseyerek gerçekleştirme çabası içerisindedir. Bireye, ait olma, bütünleşme, değerli olma gibi duyguları kazandırmayı amaçladığı sürece törenlerin örgüt üyelerini rahatsız etmediği kabul edilebilir. Ayrıca törenlerin toplumsal değerlere aykırılığının giderilmesine özen gösterilmelidir. Çünkü her bir örgüt üyesi, aynı zamandan içinde yaşadığı toplumsal değerleri beraberinde üyesi olacağı örgüte taşımaktadır. Burada karşılaşacağı çelişkiler, olumsuz duygular geliştirmesine yol açabilir.

Günümüzde okullarda yapılan birçok tören gibi mezuniyet törenleri de yukarıdaki genel amaç doğrultusunda değerlendirildiğinde önemli bir işlev görmektedir. Özellikle son dönemlerdeki ilk ve ortaöğretim mezuniyet törenlerinin, amacından uzaklaşarak, öğrenciler -veliler- üzerinde olumsuz duygular yaratabilecek içerik ve biçimsel yapılara sahip oldukları gözlenmektedir. Okulların, yöneticilerin, öğretmenlerin ve hatta öğrenci ve velilerin saygınlık arayış alanına dönüşen okul törenleri, sosyal ve ekonomik yetersizlik içindeki öğrenci ve aileleri yeterince örselemektedir.

Okullardaki törenler, okulun amacının önüne çıkarılmamalı ve öğrencilerin sosyal ve kültürel farklılıklarından kaynaklı ayrımcılık algısı yaratmamalıdır. Okulun gerçekleştirdiği her törende yukarıda açıklanan temel amaçlar gözetilmelidir. Burada temel sorumluluk doğrudan okul yöneticilere düşmektedir. Okullarda, yöneticilik eğitiminden yoksun kişilerin yöneticilik yapıyor olması, sorunun yakın dönemde çözülemeyeceği anlamına gelmektedir. Okulda gerçekleştirilen resmi törenlerde gözetilmesi gereken temel değer, bütün örgüt üyelerini -öğrencileri- herhangi bir ayrım gözetmeksizin, coşkulu bir yaşantı sürecine katabilmek olmalıdır. Yapılış amacına bağlı olarak, kapsayacağı örgüt üyelerinin özgür katılım ve katkılarının yansıtıldığı törenler, öğrencilerin kendilerini ifade etmelerini ve işbirliği yeterliklerini desteklemelidir.

Genellikle okullardaki törenlerin içerik ve biçimsel yapısı, en üst yöneticilerin beğenisine uygun yapılandırılarak, töreni gerçekleştirenleri yok sayan bir anlayışı yansıtmaktadır. Bu durum, öğrencilerin istismarı olarak da değerlendirilebilir. Okullardaki törenler; ayrımcılık, eşitsizlik, zorlama, istismar, tehdit ve benzeri olumsuzluklardan arındırılarak, öğrencilerin bilişsel ve devinişsel gelişimleri destekleyen uygulamaların yanında, duyuşsal gelişimlerini de desteklemelidir.

Bütün bu olumsuzlukların altında yatan gerçek, egemen eğitim anlayışının yarışmacılığa dayandırılmasıdır. Yarışmacı eğitim anlayışının öğrencide ve toplumda yarattığı tahribat, bütün çıplaklığıyla okul törenlerinde de görülmektedir. Her türlü okul töreninin, okulu, yöneticiyi, öğretmeni ve öğrenciyi öne çıkarma arayışına dönüşmesi, eğitimin bu yarışmacı özelliğinden kaynaklanmaktadır. Bu gerçek, egemen eğitim anlayışının değişmesi yönündeki çabalarımızı ivedilikle birleştirmemiz için tek başına yeterlidir.

Forum » Sanatsal Düşler » Genel Muhabbet Alanı » …öne çıkarma TÖRENleri
  • Page 1 of 1
  • 1
Search: